Sztuczna inteligencja potrafi pisać artykuły, analizować dane i generować filmy. Mimo to istnieją umiejętności i zawody, które ta technologia nie może (jeszcze) zastąpić. W artykule przyjrzymy się temu, gdzie człowiek nadal ma przewagę, dlaczego AI potrzebuje nadzoru ludzkiego i jakie zdolności w cyfrowym świecie będą coraz cenniejsze do rozwijania.
Czy zdarza się, że film się zacina lub gra laguje, nawet jeśli płacisz za „szybki internet”? Może po prostu nie masz odpowiedniego do tego, co robisz w domu. Jakiej szybkości internetu potrzebujesz do oglądania TV, streamowania filmów, pracy z domu lub gier online? Artykuł zawiera wyraźne porównanie.
Ataki phishingowe dzisiaj często wydają się wiarygodne i przekonujące. Dzięki sztucznej inteligencji brzmią osobiście, naśladują znane firmy i ich wykrycie nie musi być łatwe. W artykule dowiesz się, jak działa współczesny phishing, dlaczego warto na niego uważać i jak skutecznie się przed nim chronić.
Zapomniane hasła, recyklingowane kombinacje i obawa przed wyciekiem danych. Tradycyjne logowanie ma swoje słabe punkty. Nowa metoda uwierzytelniania tożsamości, tzw. passkeys, chce to zmienić. Bez konieczności zapamiętywania czegokolwiek i z naciskiem na bezpieczeństwo. Jak działają, kto już dziś je używa i dlaczego stają się nowym standardem?
Czy znasz edge computing? Jest to sposób przetwarzania danych, który przenosi moc obliczeniową bliżej źródła danych. Znacząco zmniejsza opóźnienia i umożliwia szybsze podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym. Ta technologia staje się kluczowa dla IoT, autonomicznych pojazdów czy inteligentnych miast i stopniowo zmienia oblicze internetu, jakiego znamy. Co oznacza edge computing i jak wpłynie na naszą przyszłość?
Internet zmienił sposób, w jaki szukamy miłości i przyjaciół. Od Tindera po Instagram łączy ludzi przez ekrany, ale przynosi także wyzwania i ryzyka, w tym powierzchowne relacje czy fałszywe profile. Wspólnie odkryjemy, jak świat online zmienia nasze relacje, co nam daje, a co odbiera, oraz zobaczymy, co przyniesie przyszłość z wirtualną rzeczywistością.